دستگاه ضبط صدا و دستگاه ضبط صدا مخفي دستگاه ضبط صدا و دستگاه ضبط صدا مخفي .

دستگاه ضبط صدا و دستگاه ضبط صدا مخفي

چرا ضبط صداي فعال يك ويژگي مهم است؟

ضبط صداي فعال يك دستگاه شسته و رفته است؛ كه به طور خودكار بسته به اينكه صدا در اطراف آن وجود دارد، شروع به كار مي‌كند؛ و با توقف صدا فرايند ضبط نيز متوقف مي‌شود. اين ويژگي اين روزها در بسياري از انواع دستگاه ضبط صدا وجود دارد. هرچند در بسياري نيز خبري از اين ويژگي نيست.

تصور كنيد در حال ضبط صداي استاد در كلاس هستيد؛ ناگهان تلفن همراه استاد زنگ مي‌زند و استاد براي دقايقي از كلاس خارج مي‌شود. در اين شرايط آيا ترجيح مي‌دهيد صداي همهمه كلاس همچنان ضبط شود؟ و يا فرآيند ضبط صدا تا بازگشت استاد به كلاس به صورت اتوماتيك قطع شود؟ در اين نوشته وب‌سايت ايران ركوردر مي‌خواهيم درباره اين ويژگي و علت اهميت وجود آن دردستگاه ضبط صدا ارزان نكاتي را مطرح كنيم.

ذخيره انرژي و فضاي حافظه، نتيجه نهايي بهتر و انجام اتوماتيك كار

موقعيتي كه در مثال بالا تشريح شد، موقعيت غير معمولي نيست. چنين شرايطي اغلب در حين ضبط صداي محيط‌هاي مختلف رخ مي‌دهد. در اين فضا شما مجبور هستيد به صورت دستي اقدام به مديريت زمان‌بندي ضبط صدا نماييد. يعني زمان سكوت يا توقف صحبت، فرآيند ضبط را متوقف كرده و هنگام فعال شدن، فرآيند ضبط را دوباره اجرا كنيد.

راه حل ديگر نيز اين است كه قيد قطع و وصل كردن دستي را بزنيد؛ و نتيجه كار تبديل به فايلي صوتي با مقاطع سكوت شود. اين در حالي است كه سيستم ضبط صداي فعال به راحتي مي‌تواند اين مشكل را به بهترين وجه حل كند. صرفه‌جويي در فضاي ذخيره‌سازي دستگاه ضبط صدا و داشتن يك فايل صوتي ممتد و با كيفيت، نتيجه استفاده از اين ويژگي است.

دستگاه ضبط صدا براي دانشجويان

اگر تجربه ضبط صدا با شرايط گفته شده را داشته باشيد. حتما شما هم مانند من هم عقيده هستيد كه وجود دوره‌هاي زماني سكوت در يك فايل صوتي چقدر آزاردهنده است. البته راه‌هاي براي حل مشكل وجود دارد.

از جمله اينكه پس از ضبط صدا و انتقال آن به كامپيوتر، با استفاده از نرم‌افزارهاي اديت فايل‌هاي صوتي، اقدام به بريدن و حذف بخش‌هاي خالي از صدا كنيد. اما اين همه دردسر حقيقتا نمي‌ارزد. بخصوص وقتي تكنولوژي ضبط صداي فعال اين مشكل را به طور كامل حل مي‌كند.

از سويي مسئله فضاي ذخيره‌سازي براي خبرنگاران، دانشجويان و به طور كلي همه كساني كه به طور حرفه‌اي اقدام به ضبط صدا مي‌كنند، موضوعي حياتي است. اين افراد ممكن است روزها دسترسي مناسبي به رايانه شخصي خود نداشته باشند و نتوانند فايل‌هاي ضبط شده را به رايانه شخصي منتقل و آن را مديريت كنند.

در نتيجه بايد بتوانند از فضاي موجود در دستگاه خود بهترين استفاده را نمايند. يكي از راه‌هاي منطقي صرفه‌جويي در فضاي ذخيره‌سازي نيز، استفاده از اين ويژگي براي جلوگيري از ضبط صداي سكوت است.

آيا همه دستگاه‌هاي ضبط صدا اين ويژگي را دارند؟

اگر به اين ويژگي علاقمند شده‌ايد؛ توصيه مي‌كنيم پيش از خريد دستگاه ضبط صدا براي دانشجويان از فروشنده خود كمك بگيريد و اطلاعات لازم را براي يافتن مدل‌هايي كه از اين ويژگي استفاده مي‌كنند، دريافت كنيد.

همچنين بد نيست بدانيد كه اين ويژگي را در ليست ويژگي‌هاي محصول با عنوان Voice Activated Recorder مي‌شناسند.

در نهايت دستگاه‌هاي مختلفي در بازار موجود است كه از اين امكان پشتيباني مي‌كنند. اما هنگام انتخاب دستگاه مدنظر ويژگي‌هاي ديگر از جمله كيفيت ضبط، طول عمر باتري، شعاع پوشش اندازه دستگاه، ميزان فضاي ذخيره‌سازي و ساير ويژگي‌ها را فراموش نكنيد.

در حال حاضر نمونه‌هاي جذابي از دو برند سوني و المپيوس در بازار ايران موجود هستند؛ كه در عين دارا بودن ساير ويژگي‌هاي مهم، از اين امكان نيز پشتيباني مي‌كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۷:۳۱ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :