دستگاه ضبط صدا و دستگاه ضبط صدا مخفي دستگاه ضبط صدا و دستگاه ضبط صدا مخفي .

دستگاه ضبط صدا و دستگاه ضبط صدا مخفي

اورنوت بهترين نرم افزار ضبط صدا

اگر مطمئن نيستيد كه يك دستگاه ضبط صدا ارزش آن را دارد؛ نمي‌توانيم شما را سرزنش كنيم. تعداد بسيار زيادي از نرم‌افزارهاي ضبط كننده صدا وجود دارند كه به صورت رايگان قابل دسترسي هستند. اين نرم افزارها از ميكروفون گوشي‌تان استفاده مي‌كنند تا صداي مصاحبه‌ها، سخنراني‌ها، جلسات تجاري و غيره را براي شما ضبط كنند. اگرچه به طور معمول نمي توان از گوشي انتظار ضبط با كيفيت بالا و مشابه با دستگاه ضبط صدا را داشت؛ اما به هر حال براي كساني كه قصد آغاز كار به اين روش را دارند؛ در اين نوشته مي خواهيم يكي از بهترين نرم افزارهاي مناسب اين كار را معرفي كنيم.

از لحاظ فني، بهترين گوشي‌هاي هوشمند صدا را با نرخ ۴۴٫۱kHZ  ضبط مي‌كنند؛ كه آنها را در رده كيفيت صداي CD و كمتر از ساده‌ترين دستگاه‌ ضبط صدا ارزان قرار مي‌دهد. ميكروفون گوشي، كه اغلب از دو ميكروفون كوچك‌تر تشكيل مي‌شود؛ براي ضبط صدا با كيفيت بالا ايده آل نيست؛ اما اگر تنها مي خواهيد صداي يك نفر مانند استاد دانشگاه را ضبط كنيد، اين كيفيت قابل چشم‌پوشي است.

علاوه بر اين، گوشي‌هاي هوشمند براي دريافت صداي يك نفر طراحي شده‌اند؛ اما بسياري از انواع دستگاه ضبط صدا ميكروفون هاي بسيار حساسي دارند كه حتي صداي نفس كشيدن شما را هم در عين صداي سخنران ضبط مي‌كنند. با اين حال، گوشي هاي هوشمند معمولا داراي سيستم حذف نويز ميكروفون هاي دوگانه و فيلترهاي كاهنده نويز هستند تا صداي باد، صداهاي فراگير، موتور ماشين‌ها، سر و صداهاي موجود در خيابان و غيره را حذف كنند. به عبارت ديگر، گوشي هاي هوشمند در واقع ميكروفون گوشي براي ضبط صداي يك نفر مي‌تواند گزينه خوبي باشد. پس امتحان كردن يك نرم افزار ضبط صدا قبل از خريدن دستگاهي مجزا، مي‌تواند ارزش آن را داشته باشد.

آشنايي با نرم افزار اورنوت Evernote

ما چندين نرم‌افزار را براي دستگاه‌هاي اندرويد و iOS امتحان كرديم. Smart Voice Recorder، Easy Voice Recorder، Voice Record Pro، Voice Recorder، Voice Recorder HD و Evernote

اين نرم‌افزارها اغلب كيفيت صداي يكساني داشتند. اما نرم‌افزار اورنوت در هر دو سيستم عامل مزيت‌هايي ويژه داشت.

اورنوت  بهترين نرم افزار دستگاه ضبط صدا براي اندرويد و iOS است؛ و اين رقابت حتي پاياپاي هم نيست. در حالي كه صداي ضبط شده توسط آن اساسا همان كيفيت نرم‌افزارهاي ديگري را دارد كه امتحان كرديم، اورنوت ويژگي يادداشت برداري بسيار گسترده‌اي دارد كه هيچكدام از نرم‌افزارهاي ديگر در اختيار ندارند. شما مي‌توانيد سخنراني‌ها را ضبط كرده و يادداشتهايي اضافه را در كنار فايل صدا ذخيره كنيد. همچنين مي‌توانيد از يادداشت‌هاي وايت‌برد يا ارائه‌ها عكس گرفته و صداها را ضميمه آنها كنيد. علاوه بر اين، مي‌توانيد ليست كارهاي روزمره را بنويسيد؛ يادداشت‌هاي جلسات را نگه داريد و كارهاي بسيار بيشتري را با استفاده از آن انجام دهيد. اين در حالي است كه نرم‌افزارهاي ديگر تنها صدا را ضبط كرده و آن را پخش مي‌كنند.

تنها عيب اورنوت ويژگي اشتراك آن است. نسخه پايه نرم‌افزار رايگان است؛ و داراي ويژگي ضبط كردن صدا مي‌باشد. اگر مي‌خواهيد قابليت‌هاي نرم افزار را بيشتر كنيد. براي مثال، اگر مي‌خواهيد يادداشت‌هاي خود را با ديگران به اشتراك بگذاريد؛ بايد اشتراك آن را بخريد. اين در حالي است كه بيشتر نرم‌افزارهاي ضبط صداي ديگر كاملا رايگان هستند.

در نهايت توصيه مي‌كنيم اگر مي‌خواهيد به صورت حرفه‌اي اقدام به ضبط صدا و آرشيو آنها كنيد؛ و اگر صداي ضبط شده براي شما اهميت دارد؛ از يك دستگاه ضبط صدا به صورت حرفه‌اي استفاده كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۴۲:۵۹ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :